سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط مجنون در 92/5/13:: 3:53 صبح

 

یکم:فرصت یکماهه ایزد یکتا رو به اتمام است، خوشا آنان که کمال بهره را از این میهمانی بردند...

دوم:علت تاخیر در نوشتن چیزهای با ربط و بی ربط به محلات در این وبلاگ این است که هنوز انگشت حیرت در دهانمان مانده است که آنقدر مهم شده ایم که مورد محبت دادستانی کل کشور قرار گرفته ایم و نسخه اول وبلاگ فیلتر شده است، و چون انگشت در دهان مانده ایم امکان تایپ نداریم! الان هم تایپ نمیکنیم بلکه مثل داوطلبان معلول کنکور، با صدای بلند میخوانیم تا کاتب مان بنگارد.

سوم:اگر در ماه رمضان در شهر دوری زده باشید که زدید، یک نکته کاملا به چشم میامد، بنرهای تبلیغی برنامه های مختلف مذهبی در انواع و اقسام مختلف در هیات های فراوان و اسامی گاه خاصی که تا به حال نشنیده ایم.

مرحبا به شهر دار المومنین ما که این همه هیات دارد!!! بگذریم که بعضی از این هیات ها پاتوق هایی برای چه و چه هستند و برخی گرایش های ضد انقلابی و ضد ولایتی و... دارند و....، اصلا بگذریم

چهارم:پای منبر حجج اسلام روحانیت محترم شهر شنیده ایم که هر کس سنت حسنه ای را طراحی و اجرا کند تا آن سنت برپاست از ثوابش بهره میبرد، و امسال در این ماه سنت حسنه زیبایی طراحی و اجرا شد. تعدادی جوان با ایده ای نو و البته با هماهنگی روحانیون خوش فکر شهر مراسم احیاء شب ها جمعه را ترتیب دادند. احیا در شب جمعه ماه رمضان با برنامه ای که از قبل برای آن فکر و تدبیر شده است و البته پذیرایی سحر که در نوع خود در محلات بی نظیر است.

پنجم:داستان آسیب شناسی هیات های مذهبی و ولایی محلات داستان پر غصه ای است، این که این اختلاف ها و برخوردهای دون شأن برخی با دیگر بچه مذهبی ها و در یک کلام عدم تحمل و مدارای با خودی ها عاقبت به کجا ختم خواهد شد الله اعلم. اینکه چه کسی یا کسانی یا مسوولینی یا روحانیونی چقدر در این خسارت ها سهیم اند و مقصر این هم بماند که تشخیصش کار از ما بهتران و بزرگترهاست. اما یک چیز معلوم است، انگار هیچ کس خود را موظف نمیبیند که از کار خوب و فرهنگی حمایت کند. البته آن که کار را انجام میدهد باید برای خدا انجام دهد و نه چیز دیگری اما این ربطی به وظیفه دیگران ندارد انشاالله مسوولین شهر از این اقدام حمایت کرده اند و ما بی خبریم انشاالله دیگر هیاتی ها هم در آن شرکت کرده اند و ما بی خبریم انشاالله خیّرین شهر در تامین مخارج آن اقدام کرده اند و ما بی خبریم، انشاالله!

 اما در فضای سایبری و سایت ها و وبلاگ ها هیچ خبری نیست و من ضمن گلایه از همه نیمچه فعالان فضای سایبر محلات به نوبه خود از این سنت حسنه به شدت تقدیر و تشکر میکنم. طراحی و اجرای چنین فکری در چنین شهری جسارت میخواهد که صدبار باید خدار ا ستود که در بچه حزب اللهی های محلات رویت شده است. بگذریم که در کیفیت برنامه هم حرف مهمی برای گفتن داشتند و برنامه خوبی تدارک دیدند و شنیدم از برخی از شرکت کنندگانی که این مراسم را از مراسم احیای برخی مساجد مشهور شهر با حال تر دیده بودند. اجرتان با میزبان این ماه میهمانی.

ششم:دوستان جوان و محترمی که چنین کاری را ترتیب دادید و حتی در بنرهای خود اسم و نامی از هیات و عنوان خود نیاوردید شما را به خدا مراقب باشید که دام ابلیس های جنی و انسی همیشه در سر راه گسترده است.

هفتم:اتفاق مبارک دیگری نیز در شهر رخ داد، سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا رضا مقدسی در دو برنامه مجزا. ما ایرانی ها در سوزاندن سرمایه هایمان بسیار متبحریم. با هرچه انتقاد از ایشان به درست و غلط تاکید میکنم به درست و غلط مطرح است اما وزانت علمی و جایگاهی ایشان قابل انکار نیست. چه خوب که ایشان به صحنه مسائل شهر بازگشته اند و چه بد که چنین اتفاقی دیر رخ داد.


پانوشت: شبهای دهه آخر ماه مبارک رمضان شبهای بسیار پر برکتی هستند از دست ندهید و ما را هم از دعا فراموش نکنید

التماس نوشت: خطابم با شما بچه مذهبی هاست، التماسم از شماست، کمی تحمل و مدارا را تمرین کنید، همین.

 



درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پیوندها