سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط مجنون در 89/4/12:: 1:23 صبح

این متن ، حاوی انتقادات یکی از خوانندگان محترم وبلاگ در خصوص مطلب "استاد سلام! خوب هستید؟" می باشد .این کامنت در روز جمعه مورخ 11/4/89 ساعت 20:39 گذاشته شده و نویسنده محترم خود را طلبه محلاتی معرفی نموده که حقیر نیز جوابی داداه ام .  

سلام علیکم
قصدم نظر در خصوص این مطلب اخیر و شخص نامبرده نمی باشد .هر چند بی ادبی خاصی ندیدم .. مرادم این است که ممکن است باب جدیدی از اهانت و تهمت و بی احترامی به روحانیون در عوام در فضای وبلاگ در شهر محلات باز شود و این اصلا به صلاح نیست . ممکن است افرادی دوستدار فردی باشند و افراد دیگری دوستدار فرد دیگری و آنگاه وارد شدن به این فضا باعث اهانت به هر کس شود . مثلا آیا درست است گروهی در فضای مجازی اهانت به بزرگوارانی همچون مقدسی و ربانی و اشوری و ... را انجام دهند؟ بصیرت در این است که باب این مسائل باز نشود .
مطمئنم اگر از آقایان (سروش و ربانی و سلیمی و اشوری و مقدسی و عبدالحسینی و ... ) بپرسید که این روش صحیح است یا خیر حتما مخالفت خواهند کرد .
ممنون و پیشنهاد میکنم وبلاگتان را از حالت ادبیات تند و تهاجمی به حالت بیان دیدگاه و نظر تغییر دهید و اجازه دهید حساب صاحب نظران با معاندان جدا باشد و این خطها نباید با هم اشتباه شود .
پیامبر اکرم ص میفرمایند :هر کس فقیه مسلمانی را احترام کند در حالی روز قیامت خدای تعالی را دیدار خواهد کرد که خدا از او راضی است و هر کس فقیه مسلمانی را اهانت کند در حالی خدای تعالی را روز قیامت دیدار خواهد کرد که بر او خشمگین است .
ممنون اگر نظرم را درج فرمائید .

در خصوص این مطلب خیرخواهانه ، ضمن تشکر از اینکه وبلاگ را مشاهده کرده و نظر می دهید ؛ نکاتی را عرضه می دارم :

1-  برادر عزیز ! آیا متوجه هستید در چه زمان و در چه شرایطی بسر می بریم؟ سال 1389 هجری شمسی و اینجا ایران است ، یک سال پس از جریان فتنه ناکام سال 1388 ...

2-  آیا اگر بنده از آقای محمد سروش انتقادی نکنم ، افرادی که شما می گویید ، به روحانیت محلات اهانت نمی کنند؟ تا به حال چنین نکرده اند؟

3-  برادر جان! اگر طلبه هستید که امیدوارم باشید ، شما از بنده به قول خودتان عوام، بهتر می دانید که نقد و انتقاد سازنده و سالم چقدر لازم و ضروری است ، چه ترسی از نقد دارید؟  برادر عزیز طلبه ، نباید علاقه به لباس یا یک کسوت چشمان انسان را بروی حقیقت ببندد ...خدای نکرده لباس پرست که نیستید .چرا روحانیت یا عملکرد آن با تمام شرایط و با رعایت ادب نباید نقد شود؟ بنده برای اجرای این اصل انتقادات را از دوستان سابق خود در کانون دانشجویان،فارغ التحصیلان و گلکاران محلات شروع کرده ام . پیشنهاد می کنم شما هم پیشقدم شده و با توجه به اینکه مدعی هستید طلبه بوده و صاحب صلاحیت ، نقد و تحلیل محتوای سخنان و مقالات اخیر آقای محمد سروش را شما آغاز نمایید .

4-مقالات و افاضات این آقا در اقصی نقاط عالم جار زده شده و از سر هر ماذنه ای روزی چند بار قرائت می گردد تا حتما شیر فهم شود . ایشان در گوشه خلوت ،کنج عزلت یا در سراپردهِ افکار که عقیده یا مرامی ندارد که بنده را بواسطه افشای آن مذمت می نمایید . مقالات فاضلانه ایشان در فضای مجازی نقل محافل است ، از سایت شخصی ایشان گرفته تا سایت مجمع روحانیون و سایتهای دهها تشکل و حزب سیاسی ، اعم از فتنه گر و غیر فتنه گر البته با کمترین فاصله زمانی ؛ فکر نکنید می خواهم بگویم ایشان یا دوستانشان با آنها متصل هستند ، زبانم لال، هرگز . کافی است در سایتهای سرچ اینجین مانند گوگل بنویسید محمد سروش ، آنوقت ببینید چه می کند این ...

5- برادر جان ! من که هنوز چیزی جز تعریف از ایشان نگفته ام! چرا ناراحت شدید؟ من که هنوز چوب را بر نداشته ام ، فرار چرا؟ صبر می کردید این مطلب به انتها می رسید بعد بنده را به هتک حرمت روحانیت متهم می نمودید . خدایا این القاب و عناوین اعم از هتاک و ضد روحانیت را از ما نگرفته و به لطف خود قبول فرما .

6- در کامنت خود نام برخی از علمای بزرگوار محلات را آورده اید و گفته اید اگر شما آن طیف را نقد کنید ، آنان هم به این بزرگواران حمله می کنند . با همه ارادتی که به همه این بزرگواران داشته و دارم و جملگی بر گردن بنده حق دارند ، اما باید عرض کنم مگر من وکیل مدافع این عزیزان هستم؟ بنده دیدگاه خود را ارایه می کنم ، چکار دارم که دیگران به دیگران چه می گویند؟ گویا شما گمان می کنید بنده سخنگوی حوزه علمیه محلات هستم؟ عزیز جان! سخت در اشتباه هستید ...بنده در حال حاضر نمی توانم پاسخگوی مدت فعالیت و عضویت سابق خود در کانون دانشجویان،فارغ التحصیلان و گلکاران محلات باشم ، چه برسد به دیگران و صلاح امور آنان ...

7- علیرغم همه مطالبی که فرمودید و بنده را از این راه نهی نمودید ، نگفتید با سیره و عملکرد اخیر  آقای محمد سروش موافق هستید یا نه ؟ پاسخ روشن به این سوال بسیاری از ابهامات را روشن می نماید .

8- از پیشنهادتان مبنی بر تبدیل ادبیات تهاجمی وبلاگ به ادبیات تبیینی تشکر می کنم و چنین قصدی دارم ، اما روزی که از فتنه گران تحرکی مشاهده ننمایم اما نه الان که آزادانه و آشکار در میانه میدان رقص جنون میکنند و هنوز مسئولیت دارند و هنوز می نویسند و هنوز به اضلال می کشانند و هنوز ...

9- نمی دانم ما سختگیر شده ایم یا دیدن اسوه هایی از روحانیت مانند آیت الله سید طه مقدسی در سالهای نه چندان دور ، سطح توقعات ما را بالا برده است؟ اسوه زهد ، نماد بصیرت و دوراندیشی و خادم بی ادعای ملت . خدایش بیامرزاد و با اجداد طاهرینش محشور فرماید . یا بزرگان دیگری چون آیت الله شیخ خلیل سروش محلاتی ابوی مکرم و مرحوم آقای محمد سروش ؛افرادی که ایشان را می شناختند ، آن مرحوم را نیز فردی زاهد و وارسته ، عالم و ولایتمدار توصیف میکنند.

آیت الله شیخ خلیل سروش محلاتی

عزیزم از بذل عنایت شما تشکر کرده و باز تکرار می کنم ، برادر طلبه ، سلام! خوب هستید؟

 



درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پیوندها