سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط مجنون در 89/5/15:: 12:43 عصر

با سلام

گفتم به عنوان یک وبلاگ محلاتی یکبار هم که شده مطلبی در خصوص نماینده محترم محلات منتشر کنم. ما به همه چیز که متهم شدیم فقط مانده وابستگی به نماینده ولی فارغ از شوخی مطلب خوبی گفته اند خواهش می کنم توجه کنید:

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس به مواضع مبهم آقای هاشمی رفسنجانی در هفته های اخیر اشاره کرد وگفت: مقام معظم رهبری در سخنانی که در طول یکسال گذشته داشتند به طور مکرر بر این نکته که مواضع خواص باید شفاف باشد، تاکید کرده اند.

آقای سلیمی

به گفته وی "اگر خواص مصادیق سخنان خود را روشن نکنند و بصورت شفاف سخن نگویند، باعث ایجاد زمینه‌ای برای رشد دوباره فتنه . حیات فتنه‌جویان در گرو غبار فضای سیاسی اجتماعی است و این نکته بسیار مهم است  که مواضع غیرشفاف چیزی را درمان نمی کند.آقای هاشمی در بخش دیگری از تاکیدات هفته های اخیر خود خواستار پرهیز سیاسیون از "افراط گرایی" شده است. وی البته به مواضع سال گذشته خود از جمله نامه جنجالی اش به رهبر معظم انقلاب و دیدارهایش با طیفی از متهمان فتنه اشاره نکرد؛ به همین دلیل سلیمی معتقد است باید ریشه افراطی گری را در گذشته جستجو کرد و "دید که عقبه و پیشینه افراط‌گرایی در کشورمان به کجا بر می‌گردد و چه کسانی در کشور افراط‌گری را شروع کردند."

وی با بیان اینکه "ما نباید گذشته و حافظه تاریخی ملت را کودن فرض کنیم"، اظهار داشت: آیا ما یادمان رفته چه کسانی حتی خدا را زیر سئوال بردند آیا این افراطی گری بود یا نه؟ مگر همین ها در روزنامه‌ها مقاله ننوشتند که "خون با خون شستن محال آمد محال" و گفتند "واقعه کربلا نتیجه خشونت پیغمبر اکرم بود"، آیا این افراطی گری نبود؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: مگر در زمان فتنه عده ای شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" را با صدای بلند سر ندادند؟ آیا طرح اینگونه شعارها افراطی گری نبود. مگر به امام راحل ما توهین نکردند، مگر در روز عاشورا سوت و کف نزدند، مگر با مقدسات ما بازی نکردند. از خاطرمان نرفته است که در زمان دولت‌های گذشته روزنامه‌های اجازه ای مثل قارچ یکی پس از دیگری از وزارت ارشاد کذایی سردر می‌آورند و همه اصول اساسی انقلاب را تحت هجوم قرار داده بودند.در نتیجه انتخابات 24 میلیون نفر از مردم به فرد منتخب خود رای دادند و آنها انتخابات را به صورت جدی زیر سوال بردند و بزرگترین افراط گری همین است که ما در مقابل قانون ملتزم نباشیم و در مقابل قانون سر تسلیم فرود نیاوریم. اینها همه افراطی گری است.اینها افراط گری‌هایی است که همه کس از جمله آقای هاشمی و دیگر آقایان این را می‌پذیرند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بدون نام بردن از کسی، با اشاره به سکوت برخی خواص در جریان فتنه 88 افزود: چرا کسانی که اکنون دم از مذموم بودن تندروی می زنند در مقابل افراط‌گری‌های گذشته سکوت کردند.

حجت الاسلام سلیمی در ادامه سخنان خود با طرح این سئوال که آیا  انقلابی گری هم افراطی گری است؟، گفت: گاهی از اوقات برخی از این سخنان سوء استفاده می‌کنند و انقلابی‎گری و  روشنفکران غربزده را مثل چماق می کوبند بر سر ما، این شده شعار و چماقی برای مقابله با انقلابیون و روحیه انقلابی. در زمان مشروطه هم روشنفکرانی نفوذی، انقلابیون راستی را با انواع و اقسام شعارهای مختلف کنار زدند.

سلیمی با  اشاره به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در جمع دانشجویان، تاکید کرد: اصل سخن وی خوب است اما اگر مرزها را شفاف بیان نکنیم این مستمسکی می شود برای به حاشیه بردن جناح حزب الله و انقلابیون راستین.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که "سخنان هاشمی رفسنجانی زمینه سوءاستفاده فتنه گران برای شکستن وحدت و صف مستحکم مردم نشود."

---------------------------------

مجنون: حالا مرتب بگویید شما تند و افراطی هستید . این هم جواب!



درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پیوندها