سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط مجنون در 89/8/27:: 12:36 عصر

هفته گذشته مصادف بود با دومین سالگرد ارتحال عالم عامل و شاگرد برجسته امام راحل(ره)، آیت الله سروش محلاتی که عمری را با پارسایی و تلاش در راه گسترش معارف دینی سپری نمود .

مرحوم آیت الله سروش محلاتی

مراسم دومین سالگرد ارتحال ایشان پنجشنبه شب هفته گذشته مورخ 20/8/89 پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد بقیه الله نارمک برگزار گردید، مسجدی که آن مرحوم سالها در آن اقامه نماز جماعت نموده و در جهت تعالی و رشد مردم فعالیت نموده بود. پس از اقامه نماز جماعت توسط حجت الاسلام خانی (امام جماعت منتخب مومنین محل)، یکی از مومنین به نمایندگی از نمازگزاران این مسجد در حضور فرزندان و خانواده آن مرحوم، ضمن تجلیل از جایگاه رفیع آیت الله سروش محلاتی و یادآوری خدمات ارزنده ایشان به بیان نکاتی از طرف جمع نمازگزاران نموده و برخی ابهامات ایجاد شده را پاسخ می دهد. وی طی سخنانی که مورد تایید جمع نمازگزاران و مردم حزب اللهی محل قرار گرفته اظهار می دارد (عناوین مطالب):

- آیت الله سروش محلاتی تنها پدر شما (خطاب به فرزندان) نبوده بلکه پدر ما هم بوده است.
- روحیه ولایتمداری و تبعیت از رهبری در وجود ایشان موج می زد و فرزندان ایشان بالاخص فرزندان روحانی هم باید همین راه و سیره را ادامه دهند.

اخوان گرام سروش

- (با قرائت بخشی از وصیتنامه آقای سروش مبنی بر اینکه در خصوص آینده مسجد بقیه الله نظری ندارم و هرچه نمازگزاران مسجد تصمیم بگیرند همان ملاک عمل است) امام جماعت مورد تایید مردم محل و نمازگزاران مسجد بقیه الله، حجت الاسلام آقای خانی است.

در پایان این مراسم یکی از سخنرانان و وعاظ مطالبی با استناد به آیات و احادیث ارایه نموده وبه تجلیل از شخصیت و خدمات آیت الله سروش محلاتی پرداخته است.


نتایج اخلاقی:

1- یادو خاطره آیت الله سروش محلاتی این روحانیِ روحانی و عالم روشن ضمیر را گرامی می داریم.

2- بر اساس مدل ارایه شده توسط اکبر هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران پس از انتخابات ریاست جمهوری ودر جریان فتنه و استناد به حدیث کتاب سید ابن طاووس مبنی بر مشروعیت مردمی حکومت اسلامی و کناره گیری حاکم در زمان عدم اقبال مردم و نیز با توجه به تلاش برای تئوریزه کردن این نظریه توسط محمد سروش(محلاتی-به صورت خودخوانده) ، به ایشان و سایر مرتبطین و دوستان پیشنهاد می شود به تز و نظریه ارایه شده از جانب خود عمل نموده و با توجه به عدم اقبال اکثریت(حداقل نصف بعلاوه یک) مردم مسجد بقیه الله ، دست از قبضه زمام این مسجد بشویند و آرای مردم را پاس دارند که این از کمترین ملزومات تعهد به اسباب دمکراسی و پایبندی به آرای مردم  است ...

3- نکته سوم قابل توجه کسانی است که در لباس روحانیت به نقد نظریه ولایت فقیه ومبانی حکومت اسلامی می پردازند و بر  استیضاح شخص ولی فقیه تاکید می کنند ولی در مقام عمل در اداره امور یک مسجد کوچک(از نظر ابعاد مکانی)در یکی از کوچه های فرعی در یک خیابان فرعی در منطقه ای از مناطق تهران به نام نارمک(پس از ارتحال پدرشان)درماندند ولی از سویی دیگر برای اداره کشور و مبنای آن مدل و تئوری ارایه می کنند ...امیدوارم آفتاب کرامت بر تاریکخانه نفسانیت و عصبیت افراد–همه افراد- حتی در لباس روحانیت بتابد و نقدو نقادی را ابتدا از خود شروع کنیم که خداوند در قرآن می فرماید بل الانسان علی نفسه بصیره ...

4- همانندگذشته با کمال میل آماده پذیرش انواع فحش ، ناسزا و اهانتهای ارسالی از سوی اعضاء جریان فوق الذکر ،عناصر مرتبط و حتی غیر مرتبط با این جریان ، پس از انتشار این مطلب می باشم ؛ چون تا به حال غیر از این مشاهده نگردیده است ... با این حال بنده به عنوان یک جوان تحصیل کرده دانشگاهی هنوز به جامعه محترم روحانیت بویژه علمای عامل و مجاهدین انقلابی در این لباس مقدس احترام می گذارم ونصایح امام امت(ره) در خصوص عواقب جدایی از روحانیت اصیل و انقلابی را از یاد نمی برم که صد البته این دلیل بر کورچشمی و لال زبانی و عدم بیان حقائق نخواهد شد و طبیعتا از روحانیت انقلابی انتظار می رود که پیش از همه خود منتقد انحرافات در این سلک و جامعه محترم باشند و ...



درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پیوندها