سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط مجنون در 89/9/16:: 9:56 عصر

فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را تسلیت و تعزیت عرض می کنم

مقام معظم رهبری در تاریخ 17/3/73 در تبیین چرایی برپایی عزاداری سنتی برای امام حسین (ع) می فرمایند :"....من واقعا می ترسم از اینکه خدای ناکرده در این دوران که دوران ظهور اسلام بروز اسلام تجلی اسلام و تجلی فکر اهل بیت علیهم الصلاه والسلام است نتوانیم وظیفه مان را انجام دهیم. برخی کارهاست که پرداختن به آنها مردم را به خدا و دین نزدیک می کند. یکی از آن کارها همین عزاداری های سنتی است که باعث تقرب بیشتر مردم به دین می شود. اینکه امام فرمودند  عزاداری سنتی بکنید به خاطر همین تقریب است. در مجالس عزاداری نشستن روضه خواندن گریه کردن به سروسینه زدن و مواکب عزا و دسته های عزاداری به راه انداختن از اموری است که عواطف عمومی را نسبت به خاندان پیغمبر پرجوش می کند و بسیار خوب است. در مقابل برخی کارها هم هست که پرداختن به آنها کسانی را از دین برمی گرداند...."
امام راحل عظیم الشان در خصوص ماه محرم و اهمیت برپایی عزاداری وسوگواری برای سید و سالار شهیدان می فرمایند :
* محرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده و به اثبات رسانده که در طول تاریخ، همیشه حق بر باطل پیروز شده است.
* محرم ماهی است که به وسیله سید مجاهدان و مظلومان اسلام زنده شد و از توطئه عناصر فاسد و رژیم بنی‌امیه، که اسلام را تا لب پرتگاه برده بودند رهایی بخشید.
* این خون سیدالشهداست که خون‌های همه ملت‌های اسلامی را به جوش می‌آورد.
* ماه محرم برای مذهب تشیع، ماهی است که پیروزی، در متن فداکاری و خون به دست آمده است.
* محرم ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خداست که با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شکستن ستمکار را به فدایی دادن و فدایی شدن دانست و این، خود سرلوحه تعلیمات اسلام است برای ملت‌ها تا آخر دهر.
* با حلول ماه محرم، ماه حماسه و شجاعت و ماه فداکاری آغاز شد، ماهی که خون بر شمشیر پیروز شد. ماهی که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم و داغ باطله، برجبهه ستمکاران و حکومت‌های شیطانی زد. ماهی که به نسل‌ها، در طول تاریخ، راه پیروزی بر سرنیزه را آموخت، ماهی که شکست ابر قدرت‌ها را در مقابل کلمه حق، به ثبت رساند.ماهی که امام مسلمین، راه مبارزه با ستمکاران تاریخ را به ما آموخت.

* سیدالشهدا را کشتند، اسلام ترقی اش بیشتر شد.
* سیدالشهدا سلام‌الله علیه با همه اصحاب و عشیره‌اش قتل عام شدند، لکن مکتب‌شان را جلو بردند.
* شهادت حضرت سیدالشهدا، مکتب را زنده کرد.
* زنده نگه داشتن عاشورا، یک مساله بسیار مهم سیاسی - عبادی است.
* انقلاب اسلامی ایران، پرتویی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است.
* کربلا، کاخ ستمگری را با خون درهم کوبید و کربلای ما، کاخ سلطنت شیطانی را فرو ریخت.
* کربلا را زنده نگه دارید و نام مبارک حضرت سیدالشهدا را زنده نگه دارید که با زنده بودن او اسلام، زنده نگه داشته می‌شود.
* مساله کربلا، که خودش در راس مسائل سیاسی هست، باید زنده بماند.
* ملت بزرگ ما باید خاطره عاشورا را با موازین اسلامی، هرچه شکوهمندتر حفظ نماید.
* این محرم را زنده نگه دارید، ما هر چه داریم از این محرم است.
* محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
* تمام این وحدت کلمه‌ای که مبدا پیروزی ما شد، برای خاطر این مجالس عزا و تبلیغ و ترویج اسلام شد. این مجالس سوگواری واین مجالس بزرگداشت سید مظلومان و سرور آزادگان، که مجالس غلبه سپاه عقل برجهل، و عدل بر ظلم  و امانت بر خیانت، و حکومت اسلامی بر حکومت طاغوت است، بهتر است محرم هر چه با شکوهتر و فشرده‌تر برپا شود و بیرق‌های خونین عاشورا به علامت حلول روز انتقام مظلوم از ظالم، هر چه بیشتر افراشته شود.
* ماه محرم، ماهی است که مردم آماده‌اند برای شنیدن مطلب حق.
* گریه کردن بر عزای امام حسین، زنده نگهداشتن نهضت و زنده نگهداشتن همین معنا که یک جمعیت کمی در مقابل یک امپراطوری بزرگ ایستاد، دستوراست.
* باید سینه زدن هم محتوا داشته باشد.
* عاشورا روز عزای عمومی ملت مظلوم است، روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان است.
* روضه سیدالشهدا برای حفظ مکتب سیدالشهداست. آن کسانی که می‌گویند روضه سیدالشهدا را نخوانید، اصلا نمی‌فهمند مکتب سیدالشهدا چه بوده و نمی‌دانند یعنی چه، نمی‌دانند این گریه‌ها و این روضه‌ها حفظ کرده این مکتب را. الان ? 1400سال است که با این منبرها با این روضه‌ها و با این مصیبت‌ها و با این سینه‌زنی‌ها ما را حفظ کرده‌اند.
سیدالشهدا را این گریه‌ها حفظ کرده است مکتبش را، این مصیبت‌ها و داد و قالها حفظ کرده ، این سینه زنی‌ها و این دستجات ... اینها حفظ کرده... هیاهو می‌خواهد، هر مکتبی هیاهو می‌خواهد، باید پایش سینه بزنند، هر مکتبی تا پایش سینه زن نباشد، تا پایش گریه کن نباشد، تا پایش توی سر وسینه زدن نباشد حفظ نمی‌شود ... این گریه ها زنده نگه داشته مکتب سیدالشهدا را، این ذکر مصیبت‌ها زنده نگه داشته مکتب سیدالشهدا را.
ما باید برای یک شهیدی که از دستمان می‌رود علم (پرچم) به پا کنیم، نوحه‌خوانی کنیم، گریه کنیم، فریاد کنیم...این یک میتینگ و فریادی است برای احیاء (زنده نگاه داشتن) مکتب سیدالشهدا... این روضه خوانی‌ها و مصیبت و گریه است که کشور شما را حفظ کرده ... با این هیاهو، با این گریه، با این نوحه خوانی، با این شعر خوانی، با این نثر خوانی، ما می‌خواهیم مکتب را حفظ کنیم، چنانچه تا حالا هم حفظ شده است.
* عاشورا با "نه" خود، یزیدیان را در طول تاریخ نفی کرد.
* ما ملتی هستیم که با همین گریه‌ها یک قدرت ? 2500ساله را از بین بردیم.
* اگر قیام حضرت سیدالشهدا نبود، امروز هم ما نمی‌توانستیم پیروز شویم، تمام این وحدت کلمه‌ای که مبدا پیروزی ما شد، برای خاطر این مجالس سوگواری و این مجالس تبلیغ و ترویج اسلام شد.



درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پیوندها