سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط مجنون در 91/9/18:: 9:31 عصر

بالاخره پس از مدتی کشو وقوس، ماجرای تغییر امام جمعه در شهرستان محلات بسر رسید و با حکم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت الاسلام آقای مهدی ربانی به عنوان امام جمعه جدید منصوب شدند.

آقای ربانی همانگونه که معرف حضور هستند، از طلاب مستعد و خودساخته محلاتی و از شاگردان مهذب مرحوم آیت الله مقدسی است. صدای دلنشین ایشان سالهاست زینت بخش محافلی همچون هیات مناجات شعبانیه و یادآور خاطرات همسنگران شهیدشان است. هم وجهه حوزوی دارند، هم دانشگاهی. دارای اخلاق حسنه و تواضع مثال زدنی هستند و نیز دارای قابلیت جمع کردن افراد متفاوت.

حجت الاسلام ربانی امام جمعه جدید محلات

در خصوص تغییرات امام جمعه در محلات و آنچه گذشت، بیشتر تمایل دارم سکوت کنم. نه از سر ترس،که از سر مصلحت سنجی. اول به این دلیل که باید از حرف و حدیث‏ها کاست تا مجالی برای خدمت و فعالیت فراهم شود و دوم اینکه گمان می‏کنم گفتن اینگونه مطالب فایده‏ای ندارد. مگر طبع و خصوصیات عمومی مردم یک منطقه یا شهر با چند نوشته تغییر می‏کند؟مگر به اصطلاح نخبگان و خواص شهر، با چند سطر متنبه می‏شوند؟حرکات زیگزاگی و خالی کردن زیر پای افراد، حاضر نبودن برای پرداخت هزینه،شایعه سازی و به قول معروف خاله زنک بازی و دهها صفت رذیله دیگر، با چند جمله تصحیح می گردد؟...افرادی که با مرحوم آیت الله مقدسی که سالها جز خوبی به آنان نکرده بود، دست خویش را به عسل آغشته و به حلقوم آنان سرازیر نموده بود،خود و پدرش منشا خدمات فراوانی بود،چنان کردند که می دانید و می دانیم؛ حالا به چند سطر دستنوشته حقیری چون بنده وقعی می نهند؟

از انتصاب آقای ربانی مسرورم، از منتقدین امام جمعه سابق آقای مقدسی بودم و انتقاداتم را صریح و شفاف اما محترمانه بیان کردم و سوابق آن در وبلاگ موجود است-نه به صورت درگوشی و خاله زنکی-اما این مدت اتفاقات خوبی نیافتاد. خواص و نخبگان امتحان بدی پس دادند. نحوه مواجهه با حجت الاسلام حاج آقارضامقدسی صحیح نبود.خالی کردن زیرپای بزرگان و جاخالی دادن در مواقع حساس، دارد به یک عادت میان آقایان محلاتی تبدیل می‏شود. حرکت با سرعت زیاد و به قول محلاتی ها پرزور به یک سمت و گردش ناگهانی بدون راهنما به سمتی دیگر،هنر برخی بزرگان محلاتی است،نیاز به نام بردن نیست زیرا ضمیر مرجعش را می‏باید.آقایان به جای اینکه در طول مدت تصدی امامت جمعه توسط ایشان به بیان انتقاد یا امر به معروف و نهی از منکر بپردازند،این همه سال سکوت کردند و در مقام مدافعینی تمام عیار ظاهر شدند و در چند ماه اخیر طی انجام اعمال و حرکاتی برق آسا، کارهایی کردند محیر العقول که زبان از وصفش قاصر. شکرالله مساعیهم انشاء الله!

ضمن تبریک مجدد به جناب آقای‏ربانی،بیعت با ایشان و آرزوی موفقیت چند نکته را از سر اخلاص تقدیم می‏کنم:

1- امیدوارم آقای ربانی در انتخاب مشاورین،افراد امین و امورد اعتماد و صحنه گردان امور، دقت وسواس گونه داشته باشند. ترجیحا در انتخاب مشاور عجله نکنند،یزرا اول کار است و همه سعی دارند خویش را بنماینند.

2- امیدوارم ایشان برای جوانان دلسوخته،متدین و فعال در سطح شهر میدان و جولانگاه برای فعالیت فراهم آوردند،سخنان ایشان را در مقام افرادی دلسوز بشنوند و از آنان فاصله نگیرند. امیدوارم آقای ربانی از رزمندگان و ایثارگران دلسوز دور نشوند.

3- امیدوارم آقای ربانی همه را گرد خویش جمع کنند،از طلاب،دانشجویان،بچه های هیات های مختلف،قاطبه مردم و...البته آقای ربانی ثابت کرده اند چنین هستند و هر کجا و در هر محله ای حاضر گشته‏اند،محبوب بوده‏اند. توصیه می شود مبادا مردم به موافقین فلانی و مخالفین فلانی تقسیم شوند. وحدت در شرایط کنونی اولویت اول است. البته نه وحدت با فتنه‏گران و منحرفین!

3- امیدوارم جناب آقای ربانی نسبت به حفظ استقلال جایگاه امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در سطح شهرستان محلات، در عین همکاری با نماینده شهر و فرماندار اقدام نمایند. دوستی و همکاری جای خویش،حفظ استقلال جای خویش. نکندجایگاه امام جمعه هزینه عملکرد شورای شهر،نماینده،فرماندار و غیره شود. در این خصوص یک دنیا حرف هست که بماند،چون هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

4- دوستانه،برادرانه و سر اخلاص به ایشان عرض می کنم حاج آقای ربانی! در این شهر و دیار خیلی باید مواظب بود،زیاد باید دقت کرد زیرا " الکوفی ، لا یوفی" .

گفتنی ها با ایشان بسیار است،مجددا برای ایشان موفقیت و سعادت خدمت آرزومندیم.



درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پیوندها