سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط مجنون در 89/3/26:: 10:14 صبح

جریان فتنه در آبرویه – پرونده نخاله ها قسمت سوم

در دو قسمت قبلی کلیاتی از این جریان و عناصر آن بیان شد. در این قسمت به عملکرد آنها می پردازم. این جریان با راهبرد و استراتژی "مُخَم و مُخَم مُخالفم" از ابتدا سعی کرده حرکتهای خلاف روال و برعکس عموم، در عرصه نیروهای انقلابی و حزب اللهی محلات داشته باشد.
شاید تا پیش از جریان فتنه، این نوع حرکات آنها ملموس نبود ولی در این مقطع بر  اساس خطای فاحش محاسبات؛ هرچه داشتند رو کردند و عریان به صحنه آمدند ...خیلی عذر می خواهم ، در این جمع کاملا عوام به غیر از یکی دونفر بعید است بقیه بفهمند خطای محاسباتی یعنی چه! ولی به تحلیل و نظریات بیرون از محلات (بخوانید قم) تکیه کردند و بر اساس خطوط ترسیم شده از جانب آنان حرکت کردند. اینکه می گویم خطوط ترسیمی نه اینکه یک حرکت مافیایی زیرزمینی مراد باشد بلکه بر اساس دیدگاهها و نظرات آن فرد یا افراد راه پیمودند.
یکی از راهکاری این جمع حضور و مشارکت در تمامی عرصه های اصولی، مذهبی و ارزشی است که البته پس از مدتی به صورت ناگهانی ساز مخالف زده و انشعاب می کنند، مثال بارز این امر حضور اولیه و مشارکت در هیات مناجات شعبانیه یا هیات یاد یاران است. به صورت واضح اینان در هیات یاد یاران حاضر شده، همراهی نموده و مسئولیت پذیرفتند ولی پس از مدتی ناگهان کار را بر زمین گذاشته و موجبات اخلال در امور را فراهم نمودند.
از نکات بدیع در خصوص این جمع هردمبیل فاقد تحصیلات آکادمیک، پیوند با بخشی(طیف علامه) از کانون دانشجویان -فارغ التحصیلان –گلکاران محلات است، شاید عجیب نباشد که آنها بر اساس مشترکاتی که حالا رخ نموده بود، از طریق شاه کلیدی به نام ق.ر.ا به کانونیها وصل شدند و یکی از اصلی ترین اشتراکات، ارادت وافر و علاقه عجیب یهویی(ناگهان) به یک روحانی تهرانی اصالتا محلاتی ساکن قم میباشد. چنانکه پس از جریانات انتخابات اینان که در مسجدالقائم (عج) جز سروصدا و شلوغ بازی کاری نداشتند و سالها سخنان سخنوران و عالمان برجسته ای همچون آیات و حجج اسلام سید احمد خاتمی، سید احمد علم الهدی، خزعلی و ...در گوششان فرو نرفته و نهیبی به آنها نزده بود؛ یکدفعه جذب روحانیت از نوع خاص آن شده، جزوه و سی دی سخنان آقای شیخ ....را استنساخ یا شاید استنسیل کرده، دست به دست می چرخاندند و از وی استفتاء می نمودند! و با حرص و ولع در قالب پیامک یا نگارش در وبلاگ منتشر می نمودند و اواخر کار به جایی رسیده بود که رهنمود اخلاقی می گرفتند و مو به مو عمل می کردند؛ شکرالله مساعیهم اجمعین من الاولین الی الاخرین ...
ناگهان این جمع چنان در روحانیت از نوع خاص ذوب شد که یک هیات نمایندگی از آنان در مراسم تشییع آیت الله ابن الرضا رحمت الله علیه از علمای خوانسار شرکت نموده (با ماشین عکس زده و هیبت عزادار) و با نمایندگان اعزامی مراجع از جمله آقایان شیخ محمدجواد فاضل و شهرستانی و ...دیدار و گفتگو نموده و در خصوص مسائل چندجانبه رایزنی کرده و خود را از دوستان و منتسبان اخوان ....در قم معرفی می کردند، خدا این سفرهای خارجی و مذاکرات بین المللی را قبول فرماید!



درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پیوندها